Dus De Acasă.ro

Shinkansen Tokyo-Kyoto și transportul în Kyoto, autobuze, trenuri locale (ep6)


Cum se ajunge din Tokyo in Kyoto cu shinkansen? Ce trebuie sa stiti despre transportul in Kyoto? Ce bilete si passuri sunt in Kyoto? Liniile locale care pleaca din Kyoto Station. Cum se folosesc autobuzele si care sunt cele mai importante linii etc

Urmare de aici.

Drumul Tokyo – Kyoto cu shinkansen

 
Foarte mult timp din documentare mi-am pierdut adunand date despre transport, asa ca trebuie sa spun doua vorbe si despre acest aspect. O data ce intelegi sistemul, totul e foarte simplu. Ce e mai dificil, este ca folosesc foarte multe nume. Fiecare tren (in functie de model/companie/viteza etc.) are un nume de “botez” si fiecare linie, are de asemenea un nume. O data ce intri in reteaua shinkansen, e ca si cum ai intra la metrou, sau la o linie locala. Linia care leaga Tokyo si Shin Osaka, care e foarte aproape de Kyoto, se numeste “Tokaido”. Tokaido era numele vechiului drum care lega, Edo (Tokyo) de Kyoto, si o calatorie pe acest drum in timpul samurailor dura vreo 12-13 zile. Linia de tren “Tokaido”, a fost inaugarata in 1889, primele calatorii cu trenul in acea perioada avand o durata de 20 de ore. Astazi o calatorie cu un tren “Nozumi”, de la Tokyo la Shin Osaka, dureaza aproximativ 2 ore si 26 de minute.

De la Shin Osaka, urmatoarea linie pana in partea de nord a insulei Kyushu, la (Fukuoka) Hakata, se numeste “Sanyo”. De multe ori pe indicatoare apar ambele linii, ca una singura – Tokaido/Sanyo.

Cel mai rapide trenuri sunt Nozumi (pe Tokaido) si Mizuho (pe Kyushu). Ele nu sunt incluse in JRP, deci nu va urcati in unul din astea. Urmatorul ca viteza este „Hikari” (tradus inseamna “Lumina”) iar cel care mege mai incet si opreste in mai multe statii este „Kodama” (tradus inseamna „Ecou”).

Linia „Sanyo” de la (Fukuoka) Hakata este continuata de linia „Kyushu” pana la Kagoshima. Noul shinkansen introdus pe aceasta linie este „Mizuho”. Eu nu am avut treaba cu asta pentru ca nu am ajuns pana acolo.

Cei care au JRP, trebuie sa tina minte doua lucruri:

  • 1. urcati intr-un Hikari, sau un Kodama;
  • 2. dintre astea doua, Hikari este mai rapid dar opreste in mai putine statii (deci e posibil sa ratati statiile care va intereseaza)

Hikari si Kodama nu sunt la fel de frecvente ca Nozumi, dar sunt destul de dese, deci nu sunt probleme d. p. d. v. al acestui aspect.

Cei care au JRP isi pot rezerva loc, gratis. Mergeti la birourile pentru rezervarea locurilor, le dat JRP-ul si spuneti unde vreti sa mergeti si la ce ora si va dau bilet cu loc. Toti cei de la rezervare locuri stiau engleza si au fost foarte amabili.

Daca nu aveti loc rezervat, mergeti pe peron si vedeti pe panourile electronice care sunt vagoanele “Non-reserved” si urcati in unul din alea. Mergand inspre Kyoto, incercati sa prindeti loc pe partea dreapta pentru a-l vedea pe Fuji-san. Eu am reusit sa-l filmez. :)Cam asta ar fi.

Kyoto Station (kyoto-station-building.co.jp)

Transportul în Kyoto are ca punct central Gara din Kyoto. Asta este una dintre cele mai moderne si mai frumoase gari din Japonia. Orasele mari se intrec in gari. Tokyo, a terminat de curand renovarea Tokyo Station, iar gara din Osaka nu este nici ea mai prejos. Gara Shin-Osaka, este o gara mica, intre Kyoto si Osaka, pe unde trec shinkansenurile, pentru a vedea gara Osaka trebuie mers in Osaka.

Pentru vederi ale Kyoto, am urcat la etajul 12, la Sky Garden. Cladirile din jurul garii, sunt putin mai inalte, dar in rest, majoritatea cladirilor sunt mici. Kyoto, a fost printre putinele orase care nu a fost bombardat in timpul celui de-al doilea razboi mondial si a ramas intact.

Eu compar Kyoto cu un imens ceaun, sau caldare. In cea mai mare parte, orasul e plat, si e inconjurat de munti/dealuri din toate partile. Majoritatea templelor si obiectivelor turistice se afla la marginea orasului, in locul unde incep muntii.

Distantele dintre obiective este foarte mare si se pierde mult timp prin autobuze.

Despre transportul în Kyoto

 

Cel mai important mod de transport în Kyoto sunt autobuzele. Pentru transport vedeti acest site: city.kyoto.jp/koho/eng/ac … /transport.html. Se vorbeste acolo despre passuri, cum trebuie de urcat in autobuz etc.

In Kyoto mai exista doua lini de metrou (seamana cu Roma) dupa cum sunt asezate, dar eu nu am folosit metroul si nu am sa vorbesc despre el. Oricum majoritatea obiectivelor sunt mai usor accesibile cu autobuzul. Autobuzul ar trebui sa fie baza.

Autobuzele din Kyoto sunt foarte “tourist friendly”, comparativ cu celelalte orase din Japonia pe care le-am vazut. Statiile, pe langa japoneza, sunt anuntate in limba engleza si-n chineza, iar peste tot in autobuz sunt panouri informative in engleza.

Asa, am zis de caldare, Kyoto Station e in centrul caldarii, templele pe margini, pe langa munti; majoritatea fiind in partea de nord a Kyoto Station. O autogara mare este chiar in fata Kyoto Station, iar bus terminalul, este undeva in partea de nord, a cercului.

Pe langa metrou, mai trebuie mentionate liniile locale JR care trec prin Kyoto Station. Au peroane diferite, de peroanele shinkansen.

Liniile locale Japan Rail din Kyoto

 

  • JR Kyoto Line – uneste Kyoto cu Shin-Osaka si cu Osaka. Aceasta linie e folosita si pentru a ajunge de la gara shinkansen Shin-Osaka, pana in Osaka, de unde intri in reteaua orasului.
  • JR Sagano Line – side trip pana la Saga–Arayashima, mai multe temple, padurea de bambus si parc de maimute.
  • JR Nara Line – leaga Kyoto cu Nara. Un stop interesant de pe aceasta linie este Inari, unde se afla Sanctuarul Inari, cel cu miile de porti Tori. Trebuie de avut grija, pentru ca trenurile rapid nu opresc in Inari. Trebuie luat un “tren local”, daca vreti sa vizitati Inari. Puteti continua apoi pana la Nara.

In seara cand am venit ne-am cumparat si un pass de o zi pentru autobuze, care costa 500 de yeni de persoana. Cum iesiti in gara Kyoto, in fata e statia de autobuze si Kyoto Tower. Passurile se vand de undeva din dreapta statiei de autobuze. Exista o cladire acolo – e usor de reperat. Se pot cumpara insa si de la automate. Cu passul de 500 de yeni, te poti plimba cu autobuzele o zi intreaga, in zona incercuita de iei pe harta – ceea ce cuprinde majoritatea templelor si punctelor de interes.

Cand folositi prima data biletul, il bagati in aparatele de langa sofer si va scrie data pe el, devenind valid pentru ziua respectiva. La urmatoarele calatorii trebuie doar sa i-l aratati soferului. Este foarte indicat de a cumpara un pass de o zi, deoarece o singura calatorie costa 220 yeni. Economisiti foarte multi bani cu un pass si pretul este foarte rezonabil.

Cele mai importante autobuze sunt:

 

  • Raku Bus No. 100 – pleaca din Kyoto Station inspre est, invers acelor de ceasornic, si puteti ajunge cu el la: Kyoto National Museum, Gojo-zaka (statia pentru Templul Kiyomizu), Gion, Sanctuarul Heian, Nanzenji, si Ginkakuji.
  • Raku Bus No. 101 – pleaca din Kyoto Station si trece pe langa Castelul Nijo si ajunge la Kinkakuji. Langa Kinkakuji (Pavilionul de aur) este si Ryoanji (cel cu gradina Zen cu pietrele).

Mai sunt si alte autobuze care pot fi folositoare. Cel mai bine aruncati o privire aici.

Cu transportul nu e greu, mai mult timp ia sa va hotarati ce vreti sa vedeti. Pentru mai multe zile in Kyoto, cred ca se pot vedea destul de multe.

Citește și continuarea aici.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.